onlineshop

تا به حال شده به راه اندازی فروشگاه اینترنتی فکر کرده‌ باشید؟

دنیای امروز به سرعت در حال پیشرفت است و روش های نوینی جایگزین روس های سنتی در هر امر مهمی شده است یکی از این تغییرات دنیای امروز فروشگاه های اینترنتی هستند که شما را بی نیاز از خروج از منزل میکنند. مشتریان شما نه تنها مربوط به موقعیت مکانی خاصی نیستند بلکه می توانند جهانی باشند.و فروشگاه اینترنتی شما در هر شرایطی باز است حتی موقع خوابتان!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

توی این مقاله با آموزش صفر تا 100 راه اندازی فروشگاه اینترنتی و تمام آنچه برای داشتن یه وب سایت فروشگاهی نیاز دارید را به شما توضیح خواهیم داد.همراه ما باشید.

خب چطور فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم ؟ قدم به قدم:

online shop

اولین قدم:تعریف محصول

در ابتدا، تصمیم بگیرید قصد دارید دقیقا چه چیزی را به فروش برسانید. برای اینکه بهتر بتوانید قدم اول را طی کنید، به سوالات زیر پاسخ دهید:

آیا محصولات شما فیزیکی هستند و باید برای مشتری ارسال شوند؟
آیا در خصوص نحوه تحویل محصول به مشتری، تصمیم‌گیری کرده‌اید؟
آیا برای تمامی محصولات خود باید یک انبار کامل داشته باشید؟
قصد دارید انواع متنوعی از محصولات را به فروش برسانید، یا اینکه بر روی محصولات خاصی فعالیت می‌کنید؟
مشتریان شما از چه گروهی هستند؟
قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، می‌توانید محصولات خود را در سایت‌های فروشگاهی بزرگ، بصورت واسطه جهت فروش قرار دهید و نحوه بازخورد مشتریان را بررسی کنید.

همینطور بهتر است قبل از ورود به عرصه فروش، رقبا را کمی بیشتر بشناسید.

قدم دوم: نام تجاری

در ابتدا سعی کنید یک نام تجاری مناسب انتخاب کنید و در خصوص آن، کمی ‌در بازار جستجو کنید و مشتریان هدف خود را در بازار، مشخص نمایید. حتی در ابتدا می‌توانید، ایده خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید و نظرات افراد مختلف با سلیقه‌های متفاوت را، بسنجید.

قدم سوم:انتخاب نام وب سایت

انتخاب نام وب سایت

پس از بررسی موارد اولیه و تعریف محصول و خدمات، اکنون زمان راه‌اندازی سایت رسیده است. اولین قدم برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، ثبت دامنه و هاست است.

قدم چهارم: ثبت دامنه

انواع دامنه

نام دامنه همان نام سایت شماست. مشتریان با وارد کردن آن در مرورگر سیستم یا گوشی همراه خود، وارد سایت شما می‌شوند. نامی برای سایت خود انتخاب کنید، که کوتاه و منحصربه‌فرد باشد و بتوان به راحتی آن را به خاطر سپرد.ضمنا این نام مرتبت با نوع محصول و کاربری سایت شما باشد. برای خرید دامنه، به سراغ شرکت‌های ثبت دامنه بروید و با بررسی نام‌های مختلف، نام مناسبی را ثبت کنید.

قدم پنجم:خرید هاست

هاست، فضایی است که کل اطلاعات سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد، تا به‌واسطه آن، همه بتوانند سایت شما را مشاهده کنند.
هاست، ستون فقرات فروشگاه اینترنتی شماست، بنابراین به دنبال یک هاست خوب باشید.
استفاده از هاست ارزان و بی‌کیفیت، فروشگاه اینترنتی شما را در آینده، با مشکل روبرو خواهد کرد. بنابراین، هاستی را انتخاب کنید که کیفیت خدمات مناسبی داشته باشد و از پشتیبانی فنی خوبی نیز برخوردار باشد. به عبارت ساده‌تر، هاستی را انتخاب کنید که نگران مشکلات بارگذاری سایت بر روی آن نباشید، و بتوانید تنها روی فروش محصولات خود تمرکز کنید.برای انتخاب هاست مناسب مقاله راهنمای خرید هاست را مطالعه کنید.

انواع هاست و سرور

قدم ششم:تهیه بهترین قالب فروشگاهی وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس توسط ووکامرس به فروشگاه مجهز می شود در نهایت پس از نصب قالب، وبسایت فروشگاهی خود را در بستر اینترنت قرار می دهیم.

قالب های وردپرس بسیاری در زمینه های مختلف طراحی و گاها فارسی سازی قرار دارند و تعدد بیشمار این قالب ها ممکن است شما را در انتخاب مناسب ترین آنها گیج کند.

در این بین تیم آوین با طراحی قالب های پیشرفته به روز و کاملا منعطف با نیاز های کاربران یکی از بهترین و پرفروش ترین قالب های فروشگاهی را تحت عنوان قالب زنبیل ارائه کرده،این قالب به گونه ایست که شما به راحتی می توانید امکانات مورد نیاز خود را به آن افزوده و یا بخشی را حذف کنید.کلیه آموزش های مورد نیاز شخصی سازی در بخش مقالات آموزش قرار دارد.

برای نصب قالب باید ماژول ioncube را نیز که برای امنیت بیشتر قرار داده شده طبق مقاله فعالسازی ioncube فعال نمایید.

قدم هفتم:وارد کردن محصولات

در این مرحله تنها کافیه محصولات خود را در فروشگاهتان در قسمت محصولات اضافه کنید و اجناس خود را در فروشگاه قرار دهید. و فروشگاه خود را تکمیل کنید. برای راهنمایی درباره نحوه سفارشی سازی فروشگاه و برای ویرایش و اعمال تنظیمات حرفه ای و کامل در زمینه های مختلف ووکامرس،تنظیمات فروش، حمل و نقل و درگاه خود به دسته مقالات آموزش ووکامرس مراجعه کنید.

قدم هشتم:درگاه بانکی

مطمئنا هر فروشگاهی بدون داشتن درگاه پرداخت امکان فروش نخواهد داشت برای همین در این مرحله نیاز است که یکی از درگاه های بانکی را انتخاب و برای گرفتن درگاه اقدام کنید.

برای آشنایی با انواع درگاه و تفاوت آنها به مقاله 10درگاه مستقیم و 6درگاه غیر مستقیم مراجعه کنید.

توجه داشته باشید پروسه گرفتن درگاه های بانکی مستقیم و غیر مستقیم متفاوت است به مقاله درگاه های پرداخت مراجعه کنید.و برای درگاه های مستقیم حتما با توجه به مقاله نماد اعتماد الکترونیک به سایت enamad.ir مراجعه کنید.

قدم نهم:تبلیغات

فروشگاه خود را تبلیغ کنید.

برخی از مالکان کسب‌وکار، تصور می‌کنند که پس از راه‌اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی، کار مهم دیگری ندارند.  پس از اینکه فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کردید، زمان آن رسیده که آن را به همه معرفی کنید.

برخی از طریق شبکه‌های اجتماعی فروشگاه خود را تبلیغ می‌کنند، و برخی با راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی سعی در معرفی آن دارند.

علاوه بر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از سرویس ایمیل نیز، استفاده کنید و با ارسال ایمیل به مشتریان هدف آنها را از محصولات و تخفیفات جدید، آگاه کنید

جمع بندی :

از فروش اینترنتی خود لذت ببرید.

به این محتوی امتیاز دهید

ارسال پاسخ