avin-post-img

یکی از درخواست های مکرر مدیران وب سایت ها، آموزش دریافت نماد اعتماد الکترونیک است.

در مقاله ای نماد چیست به طور کامل درباره ی چیستی و ضروریت آن توضیح دادیم.همراه ما باشید تا قدم به قدم گرفتن نماد اعتماد را بهتون آموزش بدهیم.

آموزش گرفتن نماد اعتماد و قرار دادن آن درسایت

نکته:

نماد اعتماد فقط برای سایت های فروشگاهی مورد نیاز است. یعنی سایت هایی که فروش کالا یا خدمات انجام می دهند. و برای انجام تبلیغات در یک وب سایت هرچند معتبر، نیاز به داشتن نماد الکترونیکی نیست.

هشدار:

شرکت توسعه تجارت الکترونیکی دارای یک سری قوانین و مقررات است که باید هر وب سایتی که خواهان گرفتن اینماد است ،آن قوانین را اعمال کرده باشد.

ثبت کسب و کار در سایت اینماد

با ورود به لینک روبرو در سایت Enamad.ir در بخش ورود و ثبت نام با پنجره زیر مواجه میشوید.که لازم است بر روی ایجاد حساب کاربری کلیک کنید.

پنل کاربری ای نماد

در صفحه باز شده، نوع شخصیت را برابر با “شخصیت حقیقی” قرار دهید و پس از آن تمامی اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق تکمیل کنید.دقت کنید رمزی که انتخاب میکنید حداقل 8 کاراکتر داشته باشد و شامل کلیه اعداد حروف و … شود. در آخر هم دو گزینه انتهای صفحه را تیک بزنید. اینها دو گزینه از شرایط دریافت اینماد هستند که در بخش قبلی به آنها اشاره کردم.

ثبت نام برای نماد اعتماد

پس از زدن دکمه تایید ، برای تأیید ایمیل‌ به ایمیلتان بروید و آنجا روی لینکی که از طرف سایت اینماد برای شما ارسال شده کلیک کنید تا عضو این سایت شوید. بعد از تأیید حساب، دوباره از طریق منو ورود به سامانه، با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری‌تان، وارد سایت شوید.

در صورتی که تمامی این مراحل را به درستی انجام دهید، داشبورد سایت اینماد (تصویر پایین) برای شما به نمایش در می‌آید.

داشبورد اینماد

طراحی داشبورد ای نماد، برخلاف بیشتر سایت‌های دولتی و غیرخصوصی، کاربر پسند است. در قدم اول باید گزینه مشخص شده در تصویر بالا، «تکمیل اطلاعات» را انتخاب و بعد از آن روی گزینه «تکمیل فرم اطلاعات» بروید.

پنل کاربری شخصی در اینماد

در صفحه جدید باید اطلاعات ساده‌ای مثل نام، نام خانوادگی، محل سکونت، اطلاعات تماس و… را وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره همراه وارد شده باید به نام شخص متقاضی دریافت ای نماد باشد. بعد از تأیید کردن این اطلاعات به سراغ فرم بعدی در همان منو کسب و کارِ داشبورد، به نام «بارگذاری مدارک» بروید. (تصویر پایین)

بارگذاری مدارک درسایت نماد اعتماد

در این بخش باید از تمامی مدارک خواسته شده عکس بگیرید و با استفاده دکمه روبروی هر فیلد آن را بارگزاری کنید. قسمت‌هایی مثل کارت پایان خدمت را هم در صورت عدم وجود، خالی بگذارید. در نهایت بعد از اینکه مدارک خواسته شده را ارسال کردید، دوباره به منو سمت راست بروید و این بار گزینه احراز اطلاعات را انتخاب کنید.

احراز اطلاعات برای دریافت نماد اعتماد

بعد از تأیید شماره تلفن ثابت و همراه و البته بعد از استراحت، در منو سمت راست به سراغ گزینه “کسب و کار” و سپس افزودن دامنه بروید.

وارد کردن اطلاعات کسب و کار

در صفحه باز شده که تصویر آن در بالا مشخص است، اطلاعاتی که از شما خواسته را وارد کنید. درقسمت نوع فعالیت گزینه «غیر صنفی» را انتخاب کنید.

در ادامه کمی صفحه را به پایین اسکرول کنید. در این بخش باید اطلاعاتی مثل شماره تماسِ و بقیه موارد خواسته شده را وارد کنید. در صورتی که کسب‌و‌کارتان محل مخصوصی ندارد، از آدرس و شماره‌های منزل استفاده کنید. در ضمن فیلد «سامانه اعتبار سنجی» را روی سامانه شهروند قرار دهید.

اطلاعات کسب و کار

بعد از آن روی دکمه نارنجی رنگ کلیک کنید تا به یکی از صفحات شرکت پست وارد می‌شوید. در این صفحه شما باید هزینه‌ای کمتر از 20 هزار تومان پرداخت کنید. این هزینه جهت ارسال یک بسته پستی حاوی دو کد برای تأیید اطلاعات مکانی شما است.کد رهگیری دریافت شده خود را در فیلد”وارد کردن کد رهگیری” وارد کنید.

نکته:

این بسته پستی باید تحویل خود شما یا یکی از بستگان درجه یک‌تان شود، پس بهتر است آدرس معتبری وارد کنید و در چند روز آینده در دسترس باشید (بسته پستی من در کمتر از 1 هفته به دستم رسید)

با استفاده از نقشه موجود در صفحه، محل کسب و کارتان را تعیین کنید. (اگر کسب و کار شما تنها مجازی است و محل ثابتی ندارد، باید آدرس منزل خود را روی نقشه قرار دهید.)

در نهایت و در قسمت “اطلاعات جهت بررسی فرایند خرید”، یک نام کاربری یا رمز عبور مشاهده می‌کنید.

شما باید یک اکانت عادی (خریدار) در سایتتان با همین نام و رمز بسازید تا کارشناسان اینماد بتوانند با استفاده از آن سریعا روند خرید و فروش سایت شما را تست کرده و ادامه فرآیند را انجام بدهید.

تأییدیه فنی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

قدم بعدی برای دریافت اینماد، تأییدیه فنی است. گزینه تأییدیه فنی را در زیرمنو مدیریت کسب و کار انتخاب کنید:

تاییدیه اینماد

در صفحه باز شده چندین راه برای تایید اینکه شما صاحب و مدیر سایت هستید، وجود دارد. برای این تأییدیه، راهکارهای مختلفی مثل قرار دادن متاتگ گفته شده در head سایت، استفاده از ایمیل و… وجود دارد. 

تکمیل فرم نظرسنجی نماد اعتماد

در ادامه یک فرم نظر سنجی (داخل زیرمنو کسب و کار) در اختیار شما قرار می‌گیرد و باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. 

چک لیست الزامات نماد اعتماد

چک لیست الزامات نماد اعتماد

بار دیگر به منوی کسب و کار و زیرمنو مدیریت کسب و کار بروید. در صفحه باز شده روی گزینه “وضعیت چک لیست کسب و کار” کلیک کنید. در این قسمت یک چک لیست بلند و بالا برای شما به نمایش در می‌آید که باید آن را تکمیل کنید. در نهایت، گزینه “ارسال جهت بررسی توسط کارشناس” را انتخاب کنید.

تأیید کارشناس ممکن است بین دو تا چند روز زمان ببرد. در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات دوباره در پنل اینماد و اطلاعات خود یا تغییرات در سایت خودتان داشته باشید، کارشناسان آن را در بخش زیر به شما اطلاع می‌دهند. 

اگر تمامی اطلاعات کسب و کار شما تأیید شود، باید متن تعهدنامه را مطالعه کرده و گزینه تأیید را انتخاب کنید. 

تعهد نامه نماد اعتماد

برای وارد شدن به صفحه تعهدنامه، از گزینه‌ای که در تصویر بالا مشخص کردم استفاده کنید. بعد از تأیید آن، نوبت به پرداخت هزینه دریافت اینماد می‌رسد.

هزینه گرفتن نماد اعتماد چقدر است؟

تا همین چندوقت پیش، هزینه گرفتن ای نماد در نهایت چیزی حدود 30 تا 40 هزار تومان و آن هم برای ارائه خدمات پستی بود. اما به تازگی (حدود 3 یا 4 ماه) به هزینه دریافت اینماد جدا از هزینه‌های پستی، مبلغ 175 هزار تومان هم اضافه شده است. 

هزینه گرفتن نماد اعتماد چقدر است؟

یک خبر خوب: پرداخت این هزینه، برای گرفتن نماد دو ساله است در حالی که هزینه 30 تا 40 هزار تومانی سابق، برای نماد یک ساله دریافت می‌شد. بعد از پرداخت هزینه و تأیید نهایی، حالا اینماد شما آماده است!

تغییر ستاره های نماد اعتماد

احتمالا بعد از صادر شدن اینماد برای شما، نمادتان بی ستاره است. در این حالت از گزینه‌های پایین؛ گزینه تبدیل به یک ستاره را انتخاب کنید.

تغییر ستاره های نماد اعتماد

با گذشتن یک وقفه یک تا دو روزه، احتمالا بدون مشکل خاصی نماد شما به نماد یک ستاره تغییر می‌کند. اگر ssl سایت شما فعال باشد، دوباره از گزینه‌ای که در تصویر مشخص شده، درخواست ارتقاء نماد به دوستاره را اعلام کنید.

تغییر ستاره های نماد اعتماد

در ادامه توضیح کوتاهی در مورد نحوه قرار دادن نماد اعتماد در سایت به شما می‌دهم.

قرار دادن کد نماد اعتماد در وردپرس

در ابتدا با انتخاب گزینه “دریافت کد نماد“، کدی که به شما نمایش داده می‌شود را کپی کنید. سپس، آن را در قسمت موردنیاز سایت خود، در ویرایشگر متن قرار دهید.

قرار دادن کد نماد اعتماد در وردپرس

نسبت به سیستم مدیریت محتوای شما، ممکن است انجام این عمل کمی متفاوت باشد.

روش‌های مختلفی میتونه برای قرار دادن نماد اعتماد در سایت وجود داشته باشه که در ادامه به سه روش مختلف که با استفاده ازش میتونید اقدام به قرار دادن نماد اعتماد الکترونیکی در سایتتون بکنید می‌پردازم.

برای این کار ابتدا به سایت اینماد رفته وارد تب کسب و کار و زیر منو مدیریت کسب و کار شوید حال مانند تصویر بر دریافت کد نماد کلیک کرده و کد دریافتی برای نمایش نماد اعتماد داخل سایت خودتون رو دریافت کنید.

دریافت کد نماد اعتماد

حال افزونه Logo Manager For Enamad  راطبق راهنمای نصب افزونه نصب و فعال نمائید.سپس در قسمت تنظیمات پیشخوان گزینه ی نماد الکترونیکی را خواهید داشت که با کلیک بر این گزینه وارد تنظیمات مربوطه خواهید شد.

کدنماد الکترونیک در یافتی خود را در قسمت مورد نظر قرار داده و تنظیمات مربوط به موقعیت مکانی آن را تنظیم و دکمه ثبت را بزنید.

حالا وقت این رسیده که با مقاله اتصال درگاه های بانکی برای گرفتن درگاه و آخرین گام فروشگاهی خودتون همراه ما باشید.

جمع‌بندی آموزش

اعتماد مشتری موضوع بسیار مهمی است، اگر به آن بی توجه باشید شانس موفقیت را از خود سلب و به رقیبانتان تقدیم کرده اید.

3/5 - (2 امتیاز)

ارسال پاسخ