avin-post-img-pdf

فروش فایل های دانلودی از طریق سایت همواره یکی از بهترین انواع فروشگاه اینترنتی برای دانشجویان، کارمندان و افرادی است که تمایل به داشتن فروشگاه دارند. این فروشگاه ها بدون داشتن هیچ گونه هزینه حمل و نقل برای کاربران در تهیه فایل ها کتاب ها مقالات و کلیه موارد مورد نظرشان کمک کننده خواهنده بود.اگه دنبال این هستید که برای اولین بار سایت فروشگاهی خودتان را داشته باشید و منبع درامدی بدون دردسر داشته باشید با ساخت یک فروشگاه فایل های دانلودی با ما همراه باشید.

انواع فروش فایل های دانلودی

محصولات دیجیتال مانند فایل، این مزیت را دارد، که تنها یک هزینه اولیه می‌خواهند؛ بعد از آن، می‌توانید از همان محصول سود کسب کنید؛ یعنی نیازی نیست برای هر مشتری یک محصول مجزا تهیه کنید. 

فروشگاه‌‌های اینترنتی فایل، انواع مختلفی دارند. احتمالا خودتان هم بارها تعدادی از آن‌ها را دیده‌اید.

1. سایت فروش فایل ویدیویی آموزشی

فرض کنیم که یک تخصص و مهارت خاص دارید. در عین اینکه به آموزش علاقه دارید، می‌خواهید از آن درآمد هم داشته باشید. یک گزینه مناسب برای شما، تهیه ویدیوهای آموزشی و قرار دادن آن در سایت است. اتفاقا این نوع کسب و کارها اخیرا پیشرفت‌های زیادی داشته است و افراد حرفه‌ای توانسته‌اند درآمد خوبی از آن کسب کنند. 

یک نمونه معروف که احتمالا آن‌ها را می‌شناسید، وب سایت دکتر شیری است. محصول اصلی این سایت، فایل‌های ویدیویی آموزشی در زمینه روانشناسی است. 

2. سایت فروش فایل پی دی اف و ایبوک‌

اگر به فایل کتاب‌های مختلف دسترسی داریدبه راحتی می توانیدیک فروشگاه کتاب دیجیتال یا فروش پی دی اف راه بیندازید. 

یک نمونه دیگر که چندین سال است آن را در فضای اینترنت می‌بینیم، فایل‌های پی دی اف جزوه‌ها یا کتاب‌های درسی است. 

3. فروش فایل دوره‌های آموزشی آنلاین

با روندی که اطرافمان می‌بینیم، این تصور که در آینده همه چیز آنلاین می‌شود، عجیب نیست. به نظرم تا چند سال دیگر، برای شرکت در یک دوره آموزشی یا حتی کلاس‌های مدرسه و دانشگاه، نیازی به مراجعه حضوری نیست. چون همۀ کلاس‌ها آنلاین برگزار می‌شود.

مثلا سایت آموزش زبان ایران اروپا، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش آنلاین کرده است. 

4. سایت فروش فایل‌های صوتی یا پادکست

یکی دیگر از فزوشگاه های فایل های مجازی فروشگاه های پادکست است که امروزه به شدت در زندگی مردم طرفدار پیدا کرده و میتوانند فروشگاه های بسیار موفقی باشند.

5. سایت دانلود فیلم و موسیقی

این یک مورد را دیگر همۀ شما می‌شناسید. هرچند این سایت‌ها معمولا رایگان بودند؛ اما به هر حال شما هم می‌توانید یکی از این نوع سایت‌ها داشته باشید. البته اگر به دنبال درآمد بالا هستید، روی این گزینه حساب نکنید.  

6. سایت دانلود نرم افزار و اپلیکشن‌

دنیای اینترنت پر است از این نوع سایت‌ها. خودتان هم احتمالا بارها از این سایت‌ها، استفاده کرده‌اید و کارتان راه افتاده است. مثلا نرم افزارهایی برای سیستم کامپیوترتان.

خب حالا که با انواع فروش فایل آشنا شدید و احتمالا یکی از آنها را برای فروشگاه خودتون انتخاب کردید بیاید شروع کنیم.

همونطوری که در مقاله 10 قدم تا راه اندازی فروشگاه اینترنتی گفتیم، شما به آن الزامات در درجه اول نیاز دارید. گروه طراحی آوین کلیه پیش نیاز های طراحی و داشتن یک فروشگاه اعم از فروشگاه فایل های دانلودی و خرید اجناس مختلف را در اختیار شما خواهد گذاشت.

بعد از انجام کلیه الزامات اینبار نوبت به راه اندازی فروشگاه فایل های دانلودی ماست.یک از بهترین روش های فروش فایل استفاده از ووکامرس است.به چند دلیل:

  • امکان فروش نامحدود فایل
  • هزینه اندک ساخت و فروش فایل
  • دیگر نیازی به نگرانی در مورد موجودی کالا، حمل و نقل و … نخواهید داشت.
  • فرایند خرید محصولات دانلودی بسیار آسان است.

افزونه های فروش محصولات دیجیتال در وب سایت

پس از ساخت وب سایت خود شما باید برای فروش محصولات دانلودی، با افزونه ها و ابزار های کمک کننده در این زمینه آشنا باشید. سه مورد از بهترین ابزار ها برای فروش فایل عبارتند از:

ووکامرس

افزونه ای رایگان که همه با آن آشنا داشته و ویژگی های جدید و متنوعی را به سایت شما اضافه میکند.بهترین راه فروش فایل استفاده از ووکامرس است.

افزونه Easy Digital Downloads

اگر به دنبال فروش محصولات دانلودی و فایل به طور انحصاری هستید ، این ابزار به اندازه WooCommerce قدرتمند است اما استفاده از آن آسان تر است. این افزونه در دو نوع پولی و رایگان وجود دارد که شما می توانید بر اساس نیاز خود یک کدام از آن ها را استفاده کنید.


چنانچه از قالب زنبیل استفاده میکنید کلیه تنظیمات برای شخصی سازی های صفحات ووکامرس، صفحه تسویه حساب و ویرایش حساب کاربری در دسته مقالات آموزشی وجود دارد.که باعث میشود شما بدونداشتن دانش کدنویسی و تنها با چند تغییر فروشگاه خود را کامل شخصی و متفاوت سازی کنید.

تنظیمات افزونه Easy Digital Downloads

برای نصب Easy Digital Downloads ، به صفحه افزونه ها در داشبورد وردپرس خود بروید. ” Easy Digital Downloads ” را جستجو کرده و سپس آن را نصب و فعال کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید به تمامی ویژگی های آن دسترسی پیدا کنید نسخه ی پرو آن را خریداری کنید.

پس از فعال شدن افزونه، باید تنظیمات آن را پیکربندی کنید. بر روی قسمت “دانلود ها” در داشبورد خود کلیک کنید و گزینه “پیکربندی ” را انتخاب کنید.

آموزش فروش فایل های دانلودی

درتب عمومی این افزونه می توانید صفحات اصلی افزونه را برای فروش فایل در سایت شخصی سازی کنید و همچنین می توانید از تنظیمات پیش فرض استفاده کنید. Easy Digital Downloads به طور خودکار صفحات تسویه حساب ، پرداخت ها و معاملات را برای سایت شما تنظیم می کند.

سپس در قسمت بالای صفحه با کلیک بر واحد ارزی وارد تنظیمات این قسمت شوید.

درگاه های پرداخت

سپس باید نحوه ی پرداخت مبالغ توسط کاربران را تنظیم کنید. این ابزار این امکان را به شما می دهد تا درگاه پرداخت اینترنتی موردنظر خود را تعیین کنید و برای انجام این کار کافی است که گزینه “درگاه های پرداخت” را در تنظیمات افزونه انتخاب کنید:

توضیحات هر قسمت به زبان فارسی در تصویر وجود دارد.

 فایل های دیجیتالی و قابل دانلود شدن را به سایت خود اضافه کنید.

بعد از انجام این تنظیمات برای افزونه اکنون ، تنها کاری که شما باید برای فروش فایل در سایت انجام دهید این است که برخی محصولات دیجیتالی و دانلودی را به سایت خود اضافه کنید. برای انجام این کار باید به قسمت “دانلود ها ” بروید و سپس افزودن را انتخاب کنید. در آن قسمت نام و توضیحات مربوط به محصولات خود را وارد کنید.

در قسمت “قیمت های دانلود”یک قیمت را برای محصولات خود تعیین کنید و سپس با استفاده از گزینه “اضافه کردن فایل” فایل موردنظر خود را بارگذاری کنید.

همچنین می توانید نوع فایل موردنظر خود را تعیین کنید و یا حتی آن را در حالت تنظیمات پیش فرض قرار دهید. در هر صورت ، فراموش نکنید که برای فایل خود یک نام قرار دهید.

سپس ، تنها کاری که شما باید انجام دهید کلیک کردن بر روی دکمه ی انتشار است و پس از انجام این کار شما موفق شده اید که اولین محصول دیجیتال را به سایت خود اضافه کنید.  همچنین شما می توانید پیش نمایش صفحه محصول خود را ببینید و بررسی کنید.

نکته مهم:

همۀ افرادی که قصد راه اندازی فروشگاه فایل را دارند، با این نگرانی روبرو می‌شوند که: چگونه می‌توانم، دسترسی به فایل را برای کسانی که آن را نخریده‌اند، ببندم؟؟

خوش بختانه با تنظیمات تیم طراحی آوین تنها کسانی که فایل شما را خریداری کرده اند می توانند آن را با استفاده از کدی که برای آنها ارسال میشود، دانلود کنند.برای تنظیمات این قسمت پس از نصب قالب زنبیل به مقاله آموزش پیکربندی ووکامرس مراجعه کنید.

4.8/5 - (51 امتیاز)

ارسال پاسخ