یکی از مهم ترین مواردی که به شدت بر سرعت سایت شما تاثیر گذار است optimization تصاویر سایت شماست.

شاید همواره در آنالیز های مختلف سرعت سایت از جمله gtmetrix ،با خطا و اخطار های مربوط به بهینه سازی تصاویر (optimization)خود مواجه شده باشید. اما بهینه سازی تصاویر یعنی چی؟

بهینه سازی تصاویر(optimization)

در واقع هدف اصلی از بهینه سازی تصاویر (optimization)کاهش حجم و سایز آنهابه منظور افزایش سرعت سایت می باشد.زمانی که یک تصویر را بهینه سازی می کنید، از کیفیت و رزولوشن آن اندکی کم شده و همین اتفاق باعث بهینه سازی تصاویر می شود. البته که در وب سایت نباید از تصاویر با کیفیت کم استفاده کرد.پس در این امر دقت کنید.

بهینه سازی تصاویر

راه حل های بهینه سازی تصاویر(optimization)

راه حل اول

اولین راه استفاده از سایت هاو سرویس های آنلاین بهینه سازی به این منظور است. در این زمینه وب سایت های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترینهای آن Online Image Compressor است که حجم تصاویر شما را تا جای ممکن بدون افت کیفیت کاهش میدهد. تصاویر خود را در این سایت آپلود و با تغییر رزولیشن عکس به مقدار دلخواه سایز آن را نیز کمتر کنید در نهایت عکس را دانلود و در وب سایت خود قرار دهید.

دیکی دیگر از این دسته وب سایت ها، وب سایت Image Optimizer است که نسبت به سایت Online Image Compressor کارایی کمتری دارد و و از کیفیت کمتری برخوردار است،می توانید در انتخاب دوم خود این سایت را انتخاب کنید.

سایت های مختلف زیاد دیگری در این زمینه کاربرد داشته و قابل استفاده اند. ما بهترین ها را به شما معرفی کردیم.

راه حل دوم

راه دوم بهینه سازی تصاویر(optimization)، استفاده از فتوشاپ است.اکثر افراد تا به حال حداقل یک بار از این نرم افزار استفاده کرده و با محیط آن آشنایی دارند یکی از مهم ترین قابلیت های آن Save Image for Web می باشد که محل این گزینه در بخش File > Export > Save for Web است (مانند تصویر زیر).

(optimization)

ضمن آنکه به راحتی می توانید ابعاد تصاویر مورد نیاز خود را درفوتوشاپ به ابعاد مورد نظر در سایت تغییر دهید.

راه حل سوم

در راستای بهینه سازی تصاویر(optimization) نرم افزار های مختلف زیادی وجود داردکه البته دانلود، نصب و کار کردن با این نرم افزار های برای کسی که بار اول است سخت خواهد بود. یکی از بهترین آنها، نرم افزار Ashampoo Photo Optimizer است. این نرم افزار بهتون اجازه میده کیفیت تصویر را هر چقدر مد نظر دارید کاهش دهیدو از این طریق تصاویر و عکس های سایت شما را بهینه سازی میکند.

راه حل چهارم

یکی از مزیت های سیستم مدیریت محتوی وردپرس انجام کلیه کارا به وسیله افزونه های طراحی شده در آن زمینه است. مثل سایر بخش ها در این زمینه نیز برای بهینه سازی تصاویر وب سایت افزونه های بسیاری موجود هستند که بهترین آنها Imagify است. این افزونه تصاویر وب سایت شمارا به صورت اتوماتیک بهینه میکندضمن آنکه اگر مایل به بهینه سازی اتوماتیک عکس های سایت خود نیستید می توانید از طریق بخش تنظیمات، این قابلیت را حذف کنید و به صورت دستی، تصاویر مورد نظر را بهینه کنید.

نکته:این افزونه رایگان نبوده و دارای محدودیت استفاده است.

افزونه پرکاربرددیگر در این زمینه ShortPixel نام دارد. با استفاده از اینافزونه می توانید هر فرمت عکسPNG, JPG, JPEG و… را بهینه کنید و حجم آنها را کاهش دهید. بهینه سازیاین افزونه از افزونه imagify کمتر بوده اما قابلیت های مشابهی داردمثلا این افزونه از غکس های اصلی بهینه شده شما یک نسخه بکاپ تهیه میکند تا در صورت نیاز به حالت پیش از بهینه سازی بر گردید.

در کلیه روش های بالا دقت کنید که کیفیت تصاویر شما در اثر بهینه سازی(optimization) از بین نرود زیرا به همان اندازه در سئو موثر خواهد بود.

بهینه سازی تصاویر سایت یکی از مهم ترین اقدامات درراستای افزایش سرعت وب سایت است.

به این محتوی امتیاز دهید

ارسال پاسخ