اتصال انواع درگاه پرداخت به سایت

اگر شما بهترین فروشگاه اینترنتی را هم داشته باشید اما درگاه پرداخت به آن وصل نکنید،عملا سایت شما بی استفاده خواهد بود.همراه ما باشید تا ضمن آشنایی کامل با انواع درگاه های پرداخت اینترنتی روش اتصال آنها به سایت و استفاده را برای شما شرح دهیم.

درگاه پرداخت و روش اتصال آن به ووکامرس

درگاه پرداخت و روش اتصال آن به ووکامرس

payment

انواع درگاه پرداخت

شاید به گوش همه ما آشنا باشد که درگاه های پرداخت از دو نوع مستقیم و واسط هستند.برای اطلاع از تفاوت درگاه های بانکی به بلاگ تفاوت درگاه های مستقیم و غیر مستقیم بانکی مراجعه کنید.

اتصال درگاه پرداخت مستقیم بانکی

برای اخذ درگاه های پرداخت اینترنتی قبل از هر چیز شما باید طبق مقاله اینماد برای کسب و کار خود از طریق وب سایت نماد اعتماد الکترونیک اقدام به اخذ نماد اعتماد نمائید.

راهنمای دریافت کد رهگیری مالیاتی


“طبق ماده ۱۱قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان،متقاضیان جدید از بهمن ماه سال جاری بدون تشکیل پرونده مالیاتی نمی‌توانند درگاه پرداخت دریافت نمایند، لذا این افراد باید نسبت به ثبت نام در سایت سازمان امور مالیاتی اقدام و با کد رهگیری اخذ شده از آن سامانه، نسبت به تقاضای درگاه پرداخت اقدام کنند.”

   لینک راهنمای ثبت‌نام مالیاتی:


https://tax.gov.ir/action/do/show/2

 
  لینک ثبت‌نام و اخذ کد رهگیری مالیاتی:


https://tax.gov.ir/action/do/registrationselector

شما میتوانید از پنل مدیریت کسب و کار سایت نماد الکترونیک برای هر درگاه درخواست دهید و مراحل خود را از آنجا پیگیری نمایید.

درخواست درگاه پرداخت
انتخاب درگاه پرداخت

و در ادامه هر یک از مدارک خواسته شده را ارسال و منتظر تایید بانک بمانید.

راه دوم مراجعه مستقیم به سایت شرکت های ارایه دهنده درگاه:

در این روش پس از اخذ نماد اعتماد الکترونیک می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت های PSP (در سایت شاپرک ذکر شده است)و ارایه مدارک زیر نسبت به اخذ درگاه اقدام نمایید.

  1. مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه
  2. کپی اجاره نامه یا سند محل فعالیت
  3. تکمیل فرم درخواست پرداخت آنلاین
  4. کپی آگهی تأسیس و آخرین تغییرات شرکت-روزنامه رسمی ( در صورت داشتن شرکت )
  5. کپی اساسنامه شرکت ( در صورت داشتن شرکت )
  6. ارائه آی پی هاست(آی پی هاست خود را از شرکت ارائه دهنده هاست خود اخذ کنید.)

لیست شرکت های PSP

شرکت های psp

درگاه پرداخت بانک ملت

درگاه پرداخت بانک سامان

درگاه پرداخت بانک پارسیان

درگاه پرداخت بانک ملی

درگاه پرداخت بانک پاسارگاد

درگاه پرداخت بانک تجارت

ضمن داشتن نماد اعتماد و با مراجعه به هر یک از سایت های بالا و ارسال مدارک برای اخذ درگاه مسقیم بانکی اقدام کنید.

مراحل درگاه پرداخت اینترنتی

بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی مستقیم : تقریبا تمام بانک ها درگاه های بانکی مستقیم ارائه می کنند ، بر اساس تجربه 7 ساله که داشتیم درگاه های پرداخت آنلاین بانک ملت و پارسیان و سامان بهترین درگاه های بانکی هستند ، بهتر است شما همزمان دو درگاه دریافت کنید تا در صورتی که یک درگاه موقت با مشکل مواجه شد از درگاه دیگری استفاده نمایید.

در نهایت از بانک کد APIخواهید گرفت که باید پس از نصب و فعال سازی افزونه پرداخت الکترونیک بانک مورد نظربه مسیر ووکامرس > پیکربندی رفته و در بخش پرداخت‌ها درگاه موردنظر را فعال نمایید.

اتصال درگاه های غیر مستقیم به سایت

با وجود آسان شدن مراحل اخذ درگاه مستقیم ممکن است هم چنان عده ای علاقه مند به انجام پرسه گرفتن ای نماد نداشته باشند پس می توانند برای اخذ درگاه پرداخت اینترنتی از شرکت های پرداخت واسط و تنها با داشتن کارت ملی یا شناسنامه نسبت به اخذ درگاه پرداخت بانکی غیر مستقیم اقدام نمائید.

خب مسلما همه ما برای فروشگاه اینترنتی خود از ووکامرس استفاده میکنیم در این روش تنها نیاز است افزونه درگاه مورد نظر را به ووکامرس خود متصل کنید.

اگر از قالب زنبیل استفاده میکنید این افزونه بر روی قالب نصب می باشد و در غیر این صورت افزونه ووکامرس را طبق راهنمای نصب افزونه در سایت خود نصب و فعالسازی نمایید.

یکی از معروف ترین درگاه های غیز مستقیم زرین پال می باشد.که برای استفاده از این درگاه کافیست افزونه ی Zarinpal WooCommerce را در مخزن ورد پرس خود جست و جو کرده طبق راهنمای نصب و فعال سازی ،فعال نمایید.

افزونه زرین پال

بعد از فعال کردن افزونه در پیشخوان وردپرس به مسیر ووکامرس > پیکربندی رفته و در بخش پرداخت‌ها درگاه زرین پال را فعال نمایید.

پیکربندی روش های پرداخت در ووکامرس

بر روی مدیریت در این بخش کلیک کرده و تنظیمات مربوطه را انجام دهید.در اینجا شما باید عنوان درگاه را “پرداخت با کارت‌های عضو شتاب” قرار دهید و توضیحات آن را به‌دلخواه خودتان می‌توانید وارد کنید. سپس شما به یک کد API نیاز دارید که همان کد درگاه پرداخت شما است.

تنظیمات افزونه Zarinpal WooCommerce
تنظیمات افزونه Zarinpal WooCommerce

زمانی که شما در زرین پال ثبت‌نام کنید و به بخش زرین پال من مراجعه کنید یک API به شما می‌دهد که باید آن را در قسمت “مرچنت کد” وارد کنید و با واردکردن API درگاه پرداخت به سایت شما متصل خواهد شد. سپس تیک گزینه فعال‌سازی زرین گیت را بزنید تا زمانی که کاربر روی پرداخت کلیک کرد مستقیم به صفحه بانک منتقل شود. درنهایت روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

هم چنین اگر به بخش ووکامرس>پیکربندی>پرداخت ها مراجعه کنید در قاب زنبیل درگاه Pay.irموجود است که می تواندی آن را طبق توضیحات بالا راه اندازی و مدیریت کرد.

برای ویرایش و اعمال تنظیمات حرفه ای تر و کامل تر در زمینه های مختلف ووکامرس، تنظیم شرایط حمل و نقل و تنظیم درگاه به دسته مقالات آموزش ووکامرس ما مراجعه کنید.

به این محتوی امتیاز دهید

ارسال پاسخ