موارد مطرح شده در این آموزش
ایجاد ارتباط بین مدیران وتیم پشتیبانی سایت با کاربران آنها، یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. برای بسیاری از کاربران به خصوص در سایتهای تخصصی، آموزشی و فروشگاهی، پرسش هایی به وجود میآید که باید توسط تیم پشتیبانی به آنها پاسخ داده شود.در این مقاله یکی از بهترین افزونه های پرسش و پاسخ و تنظیمات آن را برای شما توضیح خواهیم داد.
افزونه پرسش و پاسخ ووکامرس woocommerce questions and answers
همچنین برخی از سایتهای تخصصی، بخشی از سایت خود را به پرسخ و پاسخ کاربران اختصاص دادهاند که با اینکار علاوه بر اینکه مشکلات کاربران برطرف میشود، حس رضایت در آنها ایجاد میشود.
در فروشگاههای اینترنتی نیز، بخش پرسش و پاسخ ووکامرس میتواند کمک زیادی به کاربران در زمینه انتخاب صحیح محصولات فروشگاه کند. البته میان بخش پرسش و پاسخ و نظرات تفاوتهایی وجود دارد که باید بخش پرسش و پاسخ نیز در فروشگاه ایجاد شود. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه کاربردی برای فروشگاهساز ووکامرس را داریم که با استفاده از آن قادر به ایجاد سیستم پرسش و پاسخ کاربران در ووکامرس خواهید بود.
افزونه woocommerce questions and answers به راحتی و سادگی امکان ایجاد سیستم پرسش و پاسخ را برای سایت و فروشگاه شما فراهم خواهد کرد تا مشتریان با خاطری آسوده تر خرید کنند..
الزامات افزونه
- منتشر شده: 2020-12-31
- حداقل نسخه 5.6 php
- وردپرس 5.3 یا بالاتر و WooCommerce 4.2 یا بالاتر
- سازگار با: وردپرس 5.6 و WooCommerce 4.9
برخی ازامکانات افزونه
- قابلیت ایجاد سیستم پرسش و پاسخ ووکامرس برای کاربران
- استفاده از سیستم رای گیری
- تنظیم تعداد پاسخهایی که می خواهید نمایش داده شود
- پنهان کردن پاسخ های نامناسب
- حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود :بدین صورت که میتوان با استفاده از این افزونه با حالت ناشناس ، نام هرکسی را که سوال یا جواب می نویسد پنهان کنید.
- نمایش پرسش و پاسخ ها دقیقاً در داخل تب خاص یا در هر نقطه دیگری از صفحه
- درخواست نام و آدرس ایمیل را برای ارسال محتوا کاربرانی که در سایت درج نشده اند فعال کنید.و تعداد کاربران خود را افزایش دهید.
- قرار گیری پرسش و پاسخ ها تنها با تایید مدیر سایت
- و امکانات بیشمار دیگر
نصب و راهاندازی افزونه
برای استفاده از این افزونه، بعد از دانلود افزونه و نصب و فعالسازی مطابق مقاله فعالسازی در 1 دقیقه، در پیشخوان وردپرس و منوی YITH Plugins تبی به نام Questions & Answers قابل دسترسی است.
تنظیمات عمومی
پس از کلیک کردن بر روی تب Question and Answers میتوانید به راحتی طبق تصاویر زیر تنظیمات این افزونه را ویرایش کنید.
اولین تب،تب تنظیمات است که مطابق با تصویر می توانید آن را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.
- سوالات برای نشان دادن: در این بخش باید تعداد سوالاتی که میخواهید در هر صفحه محصول، نمایش داده شود را وارد کنید.
- حالت پرسش و پاسخ: با فعالسازی این گزینه، کاربران قادر به مطرح کردن سوالات جدید و پاسخ دادن به سوالات قبلی نخواهند بود.
در پایان بر روی ذخیره تنظیمات کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شده ذخیره شوند.
در صفحه محصول، بخشی به نام پرسش و پاسخ به چشم میخورد که کاربران میتوانند سوالات خود را مطرح کنند.
پس از ارسال سوال توسط کاربران سایت، از بخش پرسش و پاسخ موجود در منوی پیشخوان میتوانید به سوالات آنها پاسخ دهید.
همچنین در این بخش مشخص میشود که سوالات کاربران توسط کدام کاربر پاسخ داده شده است، که همین امر موجب تشویق کاربران به پاسخ دادن به سوالات و مشکلات کاربران دیگر میشود.
در بخش Write a answer میتوانید پاسخی برای سوال مطرح شده بنویسید و بر روی Respond کلیک کنید تا پاسخ شما در صفحه محصول نمایش داده شود.
جمع بندی
استفاده از سیستم پرسش و پاسخ در سایتهای مختلف، میتواند در زمینه رفع مشکلات و سوالات کاربران مفید باشد. در این مقاله به بررسی یکی از افزونههای کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد سیستم پرسش و پاسخ ووکامرس برای فروشگاه اینترنتی خود خواهید بود.
امروزه روش ها و پلتفرم های بسیار خوب و کارآمدی مانند رایچت و گفتینو به این منظور به وجود آمده اند که برای آشنا و کار کردن با آنها میتوانید به مقاله “گفتینو(پشتیبانی و گفت و گوی آنلاین) “مراجعه کنید.
برای ویرایش و اعمال تنظیمات حرفه ای تر و کامل تر در زمینه های مختلف ووکامرس، تنظیم شرایط حمل و نقل و تنظیم درگاه به دسته مقالات آموزش ووکامرس ما مراجعه کنید.