avin-post-img-security

در هر فروشگاه اینترنتی مهم ترین معیار برتری، امنیت فروشگاه است.فرض کنید می خواهید از یک فروشگاه اینترنتی خرید انجام بدید، بدون شک اولین موردی که به آن توجه می کنید گواهی نامه امنیتی SSL فروشگاه است.

گواهی نامه امنیتی SSL چیست؟

حتما شده وارد یک وب سایت بشید و اول نام دامنه یک حرف S باشد، یعنی بجای http ، عبارت https باشد. بودن و نبودن این حرف S چه تفاوتی در سایت مربوطه می کند؟ چرا سایت های درگاه پرداخت ها همه دارای این حرف S هستند؟ گواهینامه ssl چیست و کاربرد آن در چه مواردی هست؟

امنیت وب سایت

به زبان ساده،sبه این معناست که اطلاعاتی که با آن سایت مبادله می‌کنید فقط بین خودتان و همان وب‌سایت باقی می مانند. در واقع این s با نام ssl شناخته می‌شود که مخفف عبارت Secure Sockets Layer به معنی «لایه سوکت های امن» است.

در واقع اگر یک وب سایت دارای این گواهی نامه نباشد، اطلاعات ورودی که از کاربر گرفته می شود می تواند به راحتی هک بشه.

گواهی نامه امنیتی SSL

گروه طراحی آوین علاوه بر داشتن گواهی نامه SSL معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی، امنیت فروشگاه و سایت خود را بالا برده تا کاربران با خیال آسوده و بدون هیچ نگرانی وارد سایت شوند.

مزایای گواهی نامه امنیتی

از اطلاعات محافظت می‌کند.

هویت وب سایت شما را تأیید می‌کند(جز هرزنامه ها به شمار نخواهید آمد)

پیش‌نیاز اصلی دریافت نماد اعتماد دوستاره است.

باعث تقویت حس اعتماد مشتری می‌شود.

باعث بهبود رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو می‌شود.احتمالاً می دانید که گوگل تمامی وب سایت هایی که از گواهی SSL برخوردار نیستند را به عنوان “وب سایت های ناامن” نشان می دهد و این موضوع رتبه سایت شما را در گوگل کاهش می دهد.

انواع گواهی نامه های امنیتی

انواع گواهینامه های ssl

گواهی ssl دارای انواع مختلفی مانند DV استاندارد، OVو EV سازمانی می باشد که بسته به نیاز شماانتخاب می شود.

خرید ssl
  • گواهینامه اعتبار سنجی دامنه (Domain validated (DV:

اگر شما می خواهید فقط دامنه اصلیتون گواهی امنیت داشته باشه،نوع DV انتخاب کنید سطح کمی از رمزگذاری را نشان می دهد که به عنوان یک قفل سبز در کنار URL در نوار آدرس نشان داده شده است. این نوع گواهی سریع ترین تأییدی است که می توانید دریافت کنید.

  • گواهینامه اعتبار سنجی سازمانی (Organizationally validated (OV:

برای دریافت یک گواهینامه OV، یک CA باید اطلاعات خاصی از جمله مشخصات شرکت، موقعیت فیزیکی و نام دامنه وب‌سایت را تایید کند. این روند به‌طور معمول چند روز زمان می‌برد. گواهینامه‌های OV از سطح اعتبار متوسطی برخوردار هستند و گزینه خوبی برای وب‌سایت‌های عمومی هستند که از لحاظ تراکنشی از حساسیت کمتری برخوردار هستند.

  • گواهینامه با اعتبار سنجی گسترده (Extended validation (EV:

گواهی نامه امنیتی EV توسط هر فردی قابل دریافت است و به ویژه برای افرادی که نیاز به اطمینان از هویت داده ها دارند باید در اولویت باشد. به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما پردازش های وب را انجام می دهد یا داده هایی حساس را جمع آوری می کند ، بهتر است این گواهی را دریافت کنید.

گواهی نامه های امنیتی همچون دامنه دارای اعتبار ۱ ساله هستند و قابل تهیه برای ۲سال و یا بیشتر نیز می باشند.

اگر میخواهید بدانید هزینه دریافت SSL چیست می توان گفت هزینه های خرید گواهینامه های امنیتی متفاوت است، اما شما می توانید یک گواهینامه SSL رایگان دریافت کنید یا برای دریافت گواهی سفارشی ماهانه پرداخت کنید.این گواهی ها هر 90 روز یکبار منقضی می شوند ، بنابراین مطمئن شوید که آن ها به روز هستند.

امنیت سایت

چگونه می توانید گواهی نامه امنیتی رایگان دریافت کنید؟

بسیاری از دارندگان وب سایت به دلیل هزینه اضافی تمایلی به استفاده از SSL ندارند و این موضوع  باعث شده است که این دسته از وب سایت ها در معرض سرقت اطلاعات و هک شدن قرار بگیرند. در سالیان پیش یک پروژه به نام Let’s Encrypt تصمیم گرفت با ایجاد یک مرجع صدور گواهینامه SSL رایگان این مشکل را برطرف کند.

هدف این مرجع صدور گواهینامه، سهولت دریافت گواهی SSL رایگان برای دارندگان وب سایت است این پروژه مورد حمایت شرکت های بزرگی مانند Google ،Facebook ،Shopify ،WordPress.com و بسیاری دیگر قرار گرفت.

با این حال نصب گواهی SSL رایگان توسط Let’s Encrypt برای یک کاربر مبتدی کاملاً دشوار است، زیرا به دانش کدگذاری و دانش سیستم سرور نیاز دارد. به همین دلیل بهترین شرکت های میزبان وردپرس اکنون گواهینامه SSL رایگان را با تمام برنامه های میزبانی خود ارائه می دهند. با استفاده از خدمات این شرکت ها شما قادر خواهید بود که این گواهینامه را به صورت رایگان نصب کنید.

می توانید از افزونه گواهی امنیتی SSL وردپرس استفاده کنید و با مراحل بسیار کم و ساده، پروتکل SSL را در سایت خود فعال کنید.

برای نصب افزونه می توانید به مقاله فعالسازی افزونه در 1دقیقه مراجعه کنید.

برای ایمن سازی کامل وب سایت خود، باید مطمئن شوید که URL های وب سایت شما با استفاده از پروتکل HTTPS در حال بارگیری هستند، زیرا اگر تنها یک URL با استفاده از پروتکلHTTP  ناامن بارگیری شود، مرورگرها فرض می کنند که وب سایت شما ناامن است. افزونه گواهینامه امنیتی SSL وردپرس با اصلاح URL ها هنگام بارگیری صفحه، این کار را به صورت خودکار انجام می دهد.

ممکن است تعدادی از URL های نا امن وجود داشته باشد که برای رفع این مشکل باید از ابزارهای مرورگر خود برای یافتن آن ها استفاده کنید و سپس URL های صحیح HTTPS را جایگزین کنید. افزونه های وردپرس تنظیم گواهینامه SSL را بسیار آسان می کنند. به همین دلیل استفاده از آن ها را به همه افراد مبتدی هنگام دریافت SSL رایگان یا پولی توصیه می کنیم.

مشکلی که در برخی موارد ممکن است پیش بیاید مربوط به زمانی است که این افزونه هنگام بارگیری صفحه URL های ناامن را شناسایی کند و این موضوع  باعث می شود زمان بارگیری صفحه شما کمی بیشتر شود. به همین دلیل کاربران پیشرفته ای که نگران سرعت وردپرس هستند از روش دستی برای تنظیم گواهینامه SSL رایگان خود استفاده می کنند.این روش ها بسته به نوع هاست شما در مقاله نصب گواهی SSL توضیح داده خواهد شد.

چگونه می توانم از امن بودن یک وب سایت اطمینان حاصل کنم؟

به دنبال نماد‌های اعتماد الکترونیکی در سایت باشید
نوع گواهینامه اس اس ال را که یک وب‌سایت در اختیار دارد، شناسایی کنید

نکته:مرورگرها گواهی DV را از گواهی OV تشخیص نمی‌دهند. ابزار Norton’s Safe Web می‌تواند به شما کمک کند به‌راحتی این تفاوت را رمزگشایی کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید برای سایت وردپرس خود گواهی SSL رایگان دریافت کنید و SSL رایگان خود را به راحتی در سایت وردپرسی خود نصب نمایید.

برای آشنایی با سایر اصول اولیه راه اندازی فروشگاه های اینترنتی به دسته مقالات فروشگاه آنلاین مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال پاسخ