avin-post-img-rank-math

پس از دانلود افزونه رنک مث و تنظیمات اولیه نصب آن ، نوبت به تنظیمات پیشرفته این افزونه خواهد رسید.در این مقاله با توضیحات مربوط به نقشه سایت sitemap باما همراه باشید.

rank math

رنک مث (نقشه سایتsitemap)

رنک مث (sitemap)

از منوی پیشخوان وردپرس خود وارد قسمت Rank math و زیر منوی تنظیمات نقشه سایت sitemap شوید.

تنظیمات عمومی

تنظیمات عمومی افزونه رنک مث

در اولین تب از این قسمت شما آدرس سایت مپ مادر وب سایت خود را مشاهده میکنید.

پیوندها در نقشه سایت:در این قسمت حداکثر تعداد لینک های هر صفحه را مشخص کنید.

تصاویردر نقشه سایت:بهتر است تصاویر را برای نقشه سایت خود فعال کنید.

شامل تصاویر شاخص:با فعال بودن این قسمت تصاویر شاخصی که برای هر قسمت قرار میدهید چنانچه حتی در محتوی موجود نباشند در سایت مپ وجود خواهند داشت.

مستثنی کردن نوشته ها:در این قسمت می توانید برخی از نوشته های خود را باوارد کردن آیدی از وجود داشتن در سایت مپ مستثنی کنید.باید به بخش نوشته ها مراجعه کنید و با کلیک بر ویرایش نوشته آیدی هر نوشته را در نوار آدرس بالا که در مقابل post نوشته شده در این قسمت وارد کنید. این آیدیها عدد بوده و با کاما باید آیدی نوشته های مختلف را جدا سازی کنید.

مستثنی کردن دسته ها:مشابه نوشته ها وارد زیر منو دسته ها از قسمت نوشته شوید و با کلیک بر هر دسته در آدرس آن در مقابل ID شماره ای است که برای استثنا کردن آن دسته در این قسمت باید وارد کنید.

پینگ موتور های جستجو:این گزینه را حتما روشن نگه دارید تا به روز رسانی های شما به گوگل اطلاع داده شود.

تنظیمات انواع پست ها

در این قسمت تب های مختلف :نوشته ها-برگه ها-محصولات- پیوست ها- و نظرات کاربران قرار دارند.برای کلیه این قسمت به استثنای پیوست ها صفحه ای مطابق تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.علت استثنای قسمت پیوست ها این است که در تنظیمات اولیه پیوست ها به صفحات اصلی و مادرخود ریدایرکت شده اند.

در تصویر زیر آدرس هر پست برای شما مشخص است و همین طور میتواندی فیلد های سفارشی که در بخش نوشته ها وارد کرده اید را با ذکر نام در این قسمت وارد کنید.

تنظیمات سئو براساس نوع نوشته

تنظیمات طبقه بندی ها

دراین قسمت تنظیمات کلیه زیر منو ها مشابه تصویر زیر است.هر کدام از طبقه بندی هایی که نیاز دارید یا مناسب می دانید در سایت مپ شما قرار گیرد را در این قسمت فعال نمایید.

تنظیمات طبقه بندی زنک مث

نکته:تنظیمات مربوط به این قسمت تنها کافیه که یکبار انجام بشه برای اینکه افزونه طبق تغییرات شما بروزرسانی بشه همانطورکه در مراحل نصب تنظیم کردیم باید متاتگ سرچ کنسول فعال باشد وسایت خود را در سرچ کنسول ثبت کرده باشیم.

برای اینکار بعد از ثبت سایت خود در سرچ کنسول باید کلیه تب های موجود در تنظیمات نقشه سایت را در قسمت sitemap سرچ کنسول با آدرس آنها را وارد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

‏2 نظرات

  • Author's gravatar
    n b 16ام مرداد 1400 , 5:35 ب.ظ

    سلام
    در تنطیمات تنظیمات طبقه بندی ها نهایتا نوشتید هرکدام را نیاز دارید!!
    این نیاز را چطوری بفهمیم؟
    بر چه اساسی مشخص کنیم نیاز هست یا نیست؟

    پاسخ
    • Author's gravatar
      superuser 23ام مرداد 1400 , 12:18 ب.ظ

      سلام.ممنونم از سوالتون
      بهتر است که برای سئو خوب کلیه طبقه بندی ها را اضافه کنید. اما چنانچه بنا به دلیلی خاص برای فیلدی از این طبقه بندی ها نیاز به پیمایش گوگل ندارید.تنظیمات آن را انجام ندهید.

      پاسخ

ارسال پاسخ