همانطور که در مقاله 10 قدم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی گفتیم ، در دنیای امروز که همواره در حال بروز رسانی و فاصله گیری از کلیه روش های سنتی قدیمی است. اگر شنا کردن رو یاد نگیریم غرق میشیم.

در میان این رقابت های سنگین فروشگاه های آنلاین،دیگر داشتن یا نداشتن مسئله نیست! مسئله بهترین را داشتن است.

SEO

چرا SEO فروشگاه مهم است؟

حالا من از شما میپرسم:در نتایجی که گوگل در جستجو شما ارایه میدهد. سراغ کدوم نتیجه میرید.خواه ناخواه مغز ما به اولین سایت های نشان داده شده اعتماد بیشتری دارد.

حالا چطور میشه یک سایت، یک فروشگاه ، اولین رتبه نتاج جستجو گوگل رابه خودش اختصاص میدهد؟همیشه یادتون باشه برای میوه دادن یک درخت باید ازش مراقبت کنید. سایت فروشگاهی شما هم نیاز به مراقبت و تغییر داره تا رنک یک SEO باشه.

توی این مقاله 10 راهکار ساده برای SEOفروشگاه های آنلاین را معرفی می کنیم که با رعایت آنها می توانید SEO فروشگاه و سایت خودتون را بهبود ببخشید.یادتونه در آخرین قدم سایت فروشگاهی از تبلیغات براتون گفتم؟

رنک یک SEO

برای افزایش بازدید و فروش در سایت های فروشگاه آنلاین، کمپین های تبلیغاتی متنوعی وجود دارد. از بین اون ها میشه به گوگل ادوردز، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، درج بنر در سایت های پر بازدید، استفاده از تبلیغات کلیکی و میان برنامه ای و … اشاره کرد.حتی می توانید از همه این روش ها برای تبلیغات سایت خودتون استفاده کنید. اما تمامی این روش ها، هزینه بر است حتی ممکنه ترافیک ورودی سایت شما را بالا ببرند اما منجر به سفارش محصولات و خرید از وب سایتتون نشوند!

SEO فروشگاه یکی از مهم ترین فاکتور های هر فروشگاه آنلاین است که به راحتی باعث ورود کاربر هدفمند به سایت شما میشه. اگر برایSEO فروشگاه خود، از تگ و برچسب های دقیق که در مقاله قرار دادن محصولات در سایت راجب نحوه آن صحبت کردیم، استفاده کنیم ،کابرانی را خواهیم داشت که به دنبال سفارش محصولات فروشگاه شما هستند.

انجام اقدامات سئو و چندین کار ساده به مراتب بهینه تر از سایر روش های دیجیتال مارکتینگ است.

10 نکته مهم SEO فروشگاه

1.بهینه سازی ساختار سایت

مهم ترین فاکتور بعد ورود کاربر به سایت های مختلف مخصوصا فروشگاهی چیدمان منوها و دسته بندی های محصولات است. اگر کاربران در مواجه با سایت شما گیج شده و در دسته بندی مناسب نیاز خودشون را پیدا نکنند. به راحتی از وب سایت شما خارج میشند. یکی از بخش های مهم در ساختار سایت های فروشگاهی، پیاده سازی بردکرامب (BreadCrumb) در سایت می باشد. بردکرامب مسیر پیمایش سایت را به کاربر نشان می دهد.

این قابلیت که به شکل هوشمندانه ای در قالب زنبیل قرار دارد باعث میشه چنانچه کاربر و مشتری شما در صفحه فروش محصول قرار بگیرد موتور های جستجوی گوگل بعد از پیمایش صفحه محصول کلیه صفحات قبل و مسیر های قبلی را نیز پیمایش کنند.

قالب زنبیل

در دسته بهینه سازی ساختار سایت وSEO فروشگاه، بهینه کردن URL یا همان آدرس به شکلی کوتاه، معنا دار که به راحتی محتوی شما را به کاربران برساند. مورد استقبال گوگل است.

نکته مهم :در انتخاب آدرس صفحات از عبارات انگلیسی به جای فارسی استفاده کنید.مراجعه به مقاله URL انگلیسی بهتره یا فارسی ؟

این آدرس ها دقیقا متناسب با صفحه مربوطه در قالب زنبیل قرار گرفته اندو ما پیشنهاد میکنیم آنها را عوض نکنید.

2.کلمات کلیدی مناسب SEO

همانطور که در مقاله قرار دادن محصولات در سایت راجب کلمات کلیدی توضیح دادیم. بکارگیری این کلمات در صورتی که ترند باشند به ورود کاربر به فروشگاه شما کمک خواهند کرد. خب چطور کلمات ترند را بشناسیم؟می توانید از ابزار های مختلفی چون google keyword planner، kwfinder و google trends استفاده کنید.

و یا با نصب افزونه رنک مث پرو به راحتی در همان صفحه محصول کلمات ترند مختلف را باهم مقایسه کرده و بهترین آنها را انتخاب کنید.

3.بهینه سازی صفحه محصولات

در SEO فروشگاه مهم ترین نکته برای گوگل یونیک بودن است.از تصاویر اینترنتی برای معرفی محصولات خود حتی المقدور استفاده نکنید.و یا توضیحات سایر سایت ها را کپی نکنید.مطمئنا زمانی که برای صرف یکتا بودن سایت خود خواهید کرد در نتایج جستجو و فروش بالا خود را نشان خواهد داد.ضمنا در عنوان و توضیحات متای محصول از کلمات کلیدی مربوط به آن استفاده کنید. استفاده از bullet list برای معرفی ویژگی های محصول بسیار مناسب می باشد.

4.جلوگیری از به وجود آمدن محتوای تکراری

نکته مهم اینه از مطالب تکراری و یا تگ ها و برچسب های بی شمار و تکراری دوری کنید.مخصوصا زمانی که تعداد زیادی محصول و صفحه دارید.زیرا ممکن است سایت شما به دلیل داشتن محتوی تکراری جریمه شود.

تشخیص تفاوت مطالب با کلمه کلیدی یکسان برای خزنده های گوگل دشوار بوده ومی تواند باعث ایجاد کنیبالیزیشن در سایت شما شود. برای جلوگیری از این مشکل، حتما از تگ کنونیکال در صفحاتی با محتوای مشابه استفاده کنید.

5.رعایت اصول mobile friendly در سایت

امروزه موبایل بیشتر از هر وسیله دیگری در دسترس بوده و کاربان بیشتری را به خود اختصاص میدهد. گروه آوین برای احترام به حقوق همه کاربران که از دسکتاپ و هم موبایل استفاده میکنند، نسخه موبایل نگار به صورت حرفه ای طراحی کرده است.

6.بهینه سازی صفحات دسته بندی

SEO فروشگاه و صفحات دسته بندی محصولات خیلی مهم است. برای هر دسته، عنوان مناسب، متا دسکریپشن و توضیحات سئو را قرار دهد و لینک دهی را نیز فراموش نکنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله قرار دادن محصولات در سایت فروشگاهی را مطالعه کنید.

7.از بین بردن broken link ها

Broken link ها عامل به وجود آوردنده خطا و ارور 404 هستند. اگر تعداد آنها زیاد باشه سایت شما توسط گوگل جریمه میشود. می توانید برای رفع این مشکل از ابزار MOZ کمک گرفته و آن ها را با ریدایرکت 301 به صفحات مناسب انتقال دهید.و یا به راحتی هر چه تمام طبق مقاله آموزش رنک مث (آنالیزسئو و خطای 404) این خطا ها را مدیریت کرده و از بین ببرید.

8.افزایش سرعت بارگذاری صفحات

سرعت بارگذاری صفحات شما به طور غیر مستقیم برSEO فروشگاه تاثیر به سزایی خواهد داشت.دراین راستا بهترین افزونه، افزونه راکت بوده که می توانید تنظیمات مربوطه را طبق مقاله 100% سرعت سایت با افزونه راکت ،که شامل مواردی از جمله minify کردن کدهای css و html، فشرده سازی حجم و فرمت عکس ها، استفاده از سرور اختصاصی برای ویدئو ها و … میشود ، انجام دهید.

9.حفظ امنیت فروشگاه آنلاین با استفاده از HTTPS

همه ما دوست داریم از سایتی خرید کنیم که اطلاعاتمون امن باقی بماند و بتونیم بی نگرانی از خریدمون لذت ببریم. پس حواسمون باشه که پروتکل https را به فروشگاه خودمون اضافه کنیم. این کار خیلی راحته و تنها کافیه چنانچه هاست و سرور شما از این پروتکل پشتیبانی میکنه در پیشخوان وردپرس خود در قسمت تنظیمات>عمومی ابتدای آدرس سایت خود عبارت https را قرار دهید. توضیحات بیشتر در مقاله گواهی نامه امنیتی ssl.

10.تقویت محتوای صفحات

سعس کنید سایت شما همه نوع محتوی اعم از تصویر، ویدیو و … را داشته باشد تا SEOفروشگاه شما به بهترین نحو انجام شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال پاسخ